13 maj

I onsdags hoppade jag den nya ponnyn Linea. Jag var rätt nervös eftersom jag skulle vara den första rideleven att hoppa henne och jag hade aldrig sett henne hoppa förut, visste verkligen inte hur hon var att hoppa och hade ingen att fråga :/
I början var hon sådär jobbig igen och vägrade gå i ett av hörnen där uppe..




Så jag kunde inte lägga så mycket energi på att känna på hur hon var.
Jag gillar henne i alla fall, hon är typ perfekt storlek för mig och allt :D





Hon var rolig att hoppa, lite vinglig bara. Men hon tog tag i hindrerna och tyckte det var jättekul! Hon har dock en del problem med yttersidan, hon verkligen flyter ut och är svårsvängd. Det kändes verkligen som att hoppa Ruudi för 1,5 år sen. Men det beror nog på att Linea är rätt ung, väldigt mycket bebis :)










Linea är en fin ponny, gillar henne :) Fast vill inte rida ut på henne på onsdag, hon är liksom inte tillräckligt busig och galen för mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0