(21 januari)

Anonym om Ledsen, men ett hamsterinlägg (20 januari):
Din bebis är svart som du inte vet färgen på

Svar: Hm.. vem kan den anonyme va ? :o Jo det är svart som jag trott att det vart, men har aldrig haft en svart förut utan bara ljusa hamstrar.. och de andra normalfärgade är så himla mörka så några är kanske umb (umborous= färgen blir mörknare)? Det är faktiskt inte helt omöjligt eftersom Chilli har umb i stamtavlan och umb är en dominant grej (ena föräldern måste bära på det eller vara det för att det ska ge utslag på ungarna) Fast vill inte att ungarna ska ha så jätte komplicerade färger helst.. Nog har jag läst på hamsterfärger och kan de flesta färger, men är ganska ny i det här med hamsteruppfödning så kan ju trots allt än. Även om jag är delaktig i två hamsterforum och lär mig nytt varje dag om hamstrar, fast allt det grunläggande kan jag iaf, det är bara det här med genetik som är lite svårt att hitta rätt fakta till.. Vet rätt mycket för min ålder, tycker det är intressant. Tänker be min lillasyster att sno lite bilder från internet på hamstrar och så ska jag skriva ett slags prov på vilken färg de har och så ser vi hur mycket rätt jag har ;) Vill bara lära mig mer, för hamsterns bästa såklart!


Min uppfödare till Chilli har visst lite koll på mig på hamster.ifokus.. så hon messade nyss och skrev att hon såg att jag häll på med creme baserat och undrade om jag ville köpa en creme basaerad hane av henne, fast det räcker med en creme hane för tillfället...


Imrose försov jag mig så hann inte blogga, och som vanligt på fredagar så åker jag direkt till stallet så har inte tillgång till datr att blogga på. Idag simmade jag ju, vi var bara 6 tjejer som simmade! Sedan kom niornas tjejer 40 min försent, så de fick kvarsittning xD Vi fick kondition simma, 40 längder fick vi simma! Jag tycker inte det är jobbigt att simma, blir inte trött av det. Jag gissar på att det beror på att man använder samma typ av benmuskler som i rdining, det är bara en gissning.

Det är så äckligt när man ska duscha.. Det går alltid omkring en massa tjocka tanter som är nakna, de har världens hängbröst och så  typ spyr man när de tappar tvålen och böjer sig framåt( står med ryggen mot mig) och visar hela jävla alltet...Tänker inte visa en bild på en äcklig tant, så att ni vet.

För att jag gjort så få inlägg idag.. så gör jag ett till nu direkt efter jag publicerat detta så var inte oroliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0