(3 januari)

Långt inlägg

Kan väl börja detta inlägg med att svara på en kommentar som jag fick när jag tipsade på böcker :)

LISA om Böcker och filmer (2 december):
slutet i hungerspelen är visst bäst! vad är det du inte tycer om? :O

haha jag har redan läst alla böcker från dina boktips men ja, jag tkr oxå de är bra :)

Svar: Jag tyckte det var väldigt sorgligt att så många dog i slutet som, ja särsilt hon som stod Katniss så nära och Finnick :( Tyckte synd om Annie.. Det var väl ett lyckligt slut, men tyckte endå att fler borde överlevt :O Fast det var en skitbra bok!!
Fett kul att du också läst alla dem böckerna, håller med om att de är bra :) Jag gillar böcker som inte har en så jätte verklig handling, jag gillar att drömma mig bort från denna jord :)


Har lite bilder fån nyårsafton när 5-åriga Alva lekte med mina gamla barbie dockor och saker ;)

Alva med några barbie dockor :)

Hur tänker man när man gör bebisar som är tonåringar ?

Är vi inte lika? Särsilt läpparna x)


När Alva lekte med dockorna passade jag på att styrketräna lite x)

Det här var min favoritleksak, om jag fick rädda en leksak skulle jag rädda den. Jag kallade den för "lilla pojken" och den leksaken betyder väldigt mycket för mig nu med även fast jag inte leker med honom längre :)

De här var mina favoritleksaker, dem hette "lilla pojken", "lilla hästen" och "lilla flickan". Fast "lilla flickan" var mig inte lika nära hjärtat som "lilla pojken" och "lilla hästen" eftersom hon tillhörde Linnea.

Sedan var det här ett par favoritleksaker till mig, fast de hade inga namn :)


Tillomed våra leksaker visar att vi är en hästfamillj ;)

Kolla vad fint Alva byggde upp, ett halt matbord! Med lite hjälp förstås ;)

Ja.. det var väldigt jobbigt att plocka undan det hon tagit fram.. x)

Det var de bilderna de :P

Idag hjälpte jag mamma med hennes ridläger.. Det är 1 års ridvana lägret, vissa kan inte ens galoppera medans vissa har ridit i två år :s Idag red dem barbacka och jag fick typ gå med Globus hela tiden eftersom hon som red var helt livrädd för Globus, hon verkligen hatade honom. När jag gick med en annan flicka så skulle alla trava barbacka och då vill Globus helt plsötligt kasta sig över hela ridhuset och attackera Allan, så hon på Globus skriker högt som en gris och pipigt så Hell blir riädd och kastar sig upp i luften i en meter högt bocksprång så den lilla tjejen på honom flyger 2 meter upp i luften och ramlar av! Så efter det måste Linnea leda hon på Globus hela tiden och jag leder Hell. Hell försöker hela tiden bocka iväg så jag fick verkligen använda mina starkaste muskler för att lyckas hålla kvar honom.. Bushäst! Jag har faktiskt själv suttit på honom när han gjort sådant, han gör verkligen otroligt stora bocksprång! fast jag hade ju sadel så det var ju lite enklare för mig ;) Sedan fikade dem :)


Stallkatten Tyra låg i soffan :)

Nu ska jag berätta en väldigt pinsam grej.. det var en i ridlägret som sa till Linnea såhär:
- Man ser verkligen vem som är äldst av er två! Linnea och jag satt bredvid varandra och Linnea frågade vem det då som var äldst. Och hon svarade:
-Du.
............................................................................................................................................................
Min lillasyster som är två år yngre än mig ser äldre ut än mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Här kanske man ser vem som är mognast.. Men är jag sminkad ut ser jag äldre ut iaf ! :) Och där hade jag faktiskt bebis mössan på mig :p

Jag har städat Chillis bur idag.. det behövdes! hon kan verkligen smutsa ner ett akvarium..


Jag har torrpellets som underlag.. men det syns inte i det här fallet iaf .. :/

O=m ni undrar varför jag har ett akvarium som bur så är det för att hon biter hål i vanliga burar, hon biter sönder allt ju.. Se vad hon gjort med mormors julklapp till mig bara:

Inte snällt :(

Jag funderar på att radera alla bilder i mobilen.. Förutom några få :P Har ju endå alla på datan :P Fast det är lugnt Sofia.. Kmr aldrig radera Japa serierna x) Men hade lixom nästan 1500 bilder på mobilen och mobilen blir så seeeeg..

Det är väldigt läskigt att gå in i ett rum som Chilli (min guldhamster) springer löst i, hon springer fram och försöker klättra upp för ens ben! :O Så mamma vägrar gå in i ett rum som hon springer is :$ fast sitter man ner klättrar hon upp på mig och det är bara gulligt :)


(ovisad bild)

Hon är väldigt gullig och Bibo med så blir nog väldigt charmiag ungar ;) testade och para henne med Bibo igår och dagen innan det, hon var inte brunstig så hon kanske är dräktig denna gång på riktigt :D

Drömde att Chilli rymde från sin boll i natt och att min lilla hund Zingo bet henne! :O Fast hon överlevde som tur var! :)


Kan ladda upp bilderna från några dagar sedan när Sofia och jag var i stallet och vi kliade MH och han tyckte det var så sköönt! x)

klia, klia, klia..

hm.. smutsig vägg

Tillit

Jaja.. ska inte göra detta inlägg för långt så nu får jag lägga av! jaja, sofia brukar gilla min långa inlägg så vaaarsågod! :)

Föresten, jag ångrade mig.. jag vill hellre rida Globus imorn när ridlägerbarnen ska tolka, han verkar snällare än avkastarkungen Candino :)



Kommentarer
Postat av: LISA

hahahahahahahahahahahah jag hade också "lillflickan" när jag var liten fast med röd tröja typ x'''D

hihi jag vet tekla är underbar :) <3



"sv:" ja jag tycker oxå det är fett synd när finnick och typ alla dog :( framförallt finnick som nyss gift sig lxm och prim...

ja det var lite kul när jag bläddrade och bläddrade bland böckerna så hade jag läst alla xD jag tyckte dock att mer än vad ögat ser var ganska.. obehaglig typ :p så jag läste slutet några gånger hehe xD men den är riktigt bra :) och genom dina ögon :)

2011-01-03 @ 21:57:48
URL: http://lisaochklara.blogg.se/
Postat av: LISA

hahahahahahahahhahaa jag hade oxå "lillflickan" när jag var liten fast med röd tröja x''D

ja jag vet Tekla är typ underbar :) <3



"sv:" ja det var synd när så många dog, framförallt Finnick (som nyss gift sig oxå och var jättelycklig) och prim... men det löser sig ändå ganska bra i slutet ändå :)

ja det var lite kul när jag bläddrade bland dina boktips så såg jag att jag redan hade läst alla haha xD jag tycker att Mer än vad ögat ser var ganska... obehaglig, vet inte, men jag var tvungen att läsa slutet några gånger osv xD men den var bra :) och genom dina ögon förutom att början är ganska seg :)

2011-01-03 @ 22:02:45
URL: http://lisaochklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0