(5 maj)

Anonym om (4 maj):

Annica får skylla sig själv! Hon vet själv hur Marcello är men ändå fortsätter hon att hänga kvar vid honom.. Hihihi
Svar: Jo, det är sant. Jag säger som Camilla, detvar bra att det här hände för då vet Annica vilken skitstövel Marcelo är :) Nu vet vi också vilken ***** Jennifer är också.. Ett gott exempel på en tjej som dricker alldeles för mycket på festerna så att hon inte ens kan gå.

Jennifer

Imorgon är det lokaltävling och jag ska tävla Picco. Något taggad alls? Nope, precis som förra året. Sen imorgon eller ikväll, då kommer nerverna krypandes.
Kan lägga upp mitt inlägg från förra året:

Lokaltävling idag

Taggad igår: Nej
Taggad idag: Ja

Mår iiilla, jag är nu jätte nervös. Tänk om jag skämmer ut hela ridskolan.. Eller strunt samma, jag ska vinna ! Mycket svårt eftersom jag tävlar mot hela TVÅ personer! Varav en är en fjording Fast jag ska inte säga något om fjordingar, de kan tända till ordentligt och hoppa 1,20. I alla fall hästen Ture som Sofia fick på Gladö ridskola. Den hade fart i baken och var typ piggast av alla hästar.


Lägger också upp inlägget som jag skrev efter lokaltävlingen:

Resultat (8 maj)

Picco hade legat ner under natten. Som tur var hade täcket skyddat det mesta av hans vits päls, men benen var gula

Det var jätte pirrigt och spännande att ensam ta ut Picco med Josefin och gå genom sjukstallet när alla titta på en och sa lycka till.
Jag satt upp och gick till sandvolten och skrittade fram rätt länge. Han var lite seg på framridning, eller i vänster varv var han lite stark i galoppen.
När jag kom till framhoppningen så blev det en helt annan häst. Otroligt galen och okotrollbar! Han bara sprang så jag kunde bara få stopp på honom med hjälp av väggen. Han var i alla fall galet snabb.
När det var en innan mig gick jag och skrittade lite i connecting ring (om det nu stavas så) så att han skulle vänja sig i ljuset.
Lägger in en bild så det inte blir för långtråkigt att läsa:

Sedan var det min tur och jag startade banan.
Jag med satt där på hästen och styrde och svängde, jag tröck inte på. Så han blev lite seg och lång och då rev han två gånger i clear rounden. De frågade om jag ville göra om, men det ville jag inte. Var nöjd bara jag inte fick ett stopp
Och sedan var det ombyggning av bana. Gick då banan och tittade på första b-ponny ekipaget sedan red jag fram igen. Denna gång måste han vaknat till ännu mer för han var ju helt GAAAALEEEET pigg och stark så jag kände mig som en myra utan kontroll.
Fast när jag kom på oxern på framhoppningen första gången så höll jag ihop honom samtidigt som jag tryckte på. Då galopperade han kort men snabbt med huvudet högt uppe som en tävlingsponny och hoppade jätte fint. Så där fick jag in känslan och hur jag skulle göra.


Jag var sista startande i min klass.
På A:0 en så höll jag ihop honom mera samtidigt som jag drev på denna gång. Det gcik mycket fortare denna gång men det gick ändå bätte. Kom ihåg när jag hoppade fyran och det sa *klonk* jag vände huvudet bakåt och såg bommen vicka fram och tillbaka, mitt hjärta frös till och jag blev så lättad när bommen stannade kvar i hållaren.
Jag red denna gång och jag trodde inte det var sant när jag kom till omhoppning. Eller hann inte tänka så mycket eftersom det var flygande omhoppning.
Jag gasade på ordentligt och använde mig av hans stora snabba galpp, ingen ide att försöka svänga på en femöring när han var på rusa humör. Han tyckte det var skitkul i alla fall och jag så superlycklig när jag märkte att jag kom dubbel-nolla!
Fast efter sista hindret så ville han inte sluta, utan han gasade på ännu mer och jag kunde inte få stopp på han. Två varv i ridhuset snabb-galopperade vi typ innan jag fick stopp på honom.

Allt jag hörde av speakern var "...och det ger Alicia en andra placering" och en massa applåder.
Sedan var det en unghäst innan prrisutdelning, då pratade jag lite med vinnaren som var super trevlig. Henne gillade jag
Sedan var det prisutdelning och jag kände mig så glad när jag fick den blåa rosetten. Sedan gick en av mina drömmar i uppfyllelse. Att galoppera ärevarv till "Eye Of The Tiger"!
Vinnarhästen galopperade rätt långsamt och Picco ville ju skena så han försökte galoppera om henne en gång och så försökte hästen bakom mig galppera om mig också så blev krock en gång nästan.
Är super nöjd i alla fall
Fick sedan reda på att jag fick tiden 19,70 sek. Om Picco hade varit en b-pnny hade han vunnit sin klass x)
Har lite bilder från mobilen från igår och idag:

Chiko


Picco

Spännande :)

Jag startar som fyra imorrn, det är bra :)
Men nu när jag är inne på TDB och går in på min klass så står det att jag ska hoppa 85 cm :O Fast jag anmälde mig till att hoppa 75 cm, skumt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0